BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 4 mars 2010

Believe the hype.


Avatar - 2009

James Cameron´s efterlängtade film och en av förra årets största filmhändelser behöver väl ingen närmre presentation då större delen av jordens befolkning redan har sett den vid detta laget. Om du mot förmodan tillhör en av dom 10 personer som inte har sett den så spring och se den innan den försvinner från biograferna, för den är absolut värd att bränna 150 spänn och 3 timmar på.
Var extremt negativ till Avatar från det att första trailern dök upp fram tills jag själv fick se den. Snacka om att jag fick äta upp det! Fr.o.m nu ska jag sluta döma filmer innan jag har sett dom;-)
Blev en riktigt grym bioupplevelse och en riktigt positiv överraskning.
Storymässigt är det inget nytt, men det gör ingenting, för storyn funkar perfekt för filmen. Den är välspelad, den har riktigt bra effekter och maffiga actionscener. 40 procent av filmen är live action och 60 procent foto-realistisk CGI och det ser bara så snyggt ut.
Miljöerna i filmen är så vackra att det gör ont! En semesterresa till planeten Pandora hade inte suttit helt fel:-)
Så jag kan bara rekommendera att gå och se den.
Avatar får 4,5 av 5.




0 kommentarer: