BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 26 februari 2010

Ding Dong, You're Dead.


House - 1986

Skräckförfattaren tillika Vietnamveteranen, Roger Cobb (William Katt) flyttar tillbaka till huset som han växte upp i och som även är huset där hans son spårlöst försvann, för att skriva på en bok om hans minnen från kriget.
Efter ett tag börjar konstiga saker hända i huset. Är det huset som är hemsökt eller är det Rogers traumatiska upplevelser som spökar?!!

Kombinatione Steve Miner (Friday the 13th Part 2 och Part III, Warlock), Fred Dekker (Night of the Creeps, The Monster Squad) och Sean S. Cunningham (Friday the 13th) kan väl inte misslyckas?!!
Jo, det kunde det visst! Detta var absolut inget att hurra för. Tog mig två tittningar för att ta mig igenom den.
Filmen är kategoriserad som skräck/komedi, men tyckte inte den hade något av det. Det fanns inget i House som varken höjde pulsen på mig eller fick mig att skratta.
Vad som fanns dock var en del gummimonster som mest kändes fjantiga. Och Rogers tillbakablickar till kriget som utspelar sig i en studiodjungel känns sådär.
Ska jag säga nåt positivt så är det väl att huset som filmen utspelar sig i är helt otroligt. Hade varit perfekt för en riktigt bra spökfilm, men slösas bort på denna istället.
Nä, detta var inget för mig.
Ger House 1,5 av 5.

0 kommentarer: