BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 9 maj 2010

Buried - 2010


En film som verkar väldigt intressant är Buried med Ryan Reynolds i huvudrollen som Paul Conroy, en lastbilschaufför som jobbar i Irak, när han attackeras och vaknar upp, med endast en tändare och en mobiltelefon, i en kista nergrävd i marken, där i princip hela filmen äger rum. Snacka om ångest och klaustrofobi!
Filmen gick upp på Sundance och har fått väldigt bra kritik och Reynolds har hyllats för sin instats.
Inte det lättaste jobbet för en skådis att ligga i en kista i en och en halv timme. Man är ju rätt så begränsad i sitt agerande då, men tydligen gör han ett jävla bra jobb.

4 kommentarer:

jem sa...

Dett är en film som inte över huvudtaget intresserar mig en uns. Kan inte tänka mig ett värre sätt at spendera 90 minuter på. (då kanske du tänker, hallå att själv vara nergrävd i 90 minuter är värre. Men mig hade de aldrig kunnat gräva ner så länge jag hade dött innom ett par minuter. Av skräcken!) Fy fy fy!!!

Dick Winchester sa...

Du o jag på premiären;)

jem sa...

GLÖM DET!!!!!
Större chans att jag rakar av mitt hår och bara klär mig i rosa kläder, tack!

Dick Winchester sa...

Hahaha:D
Ingen chans då, alltså;)